Для будь-якої компанії, щоб успішно розвиватися, необхідно, окрім роботи з клієнтами, ще й ефективно працювати зі своїми співробітниками, щоб підвищувати їхню мотивацію і, відповідно, збільшувати продуктивність їхньої праці та рівень їхньої лояльності до компанії.
Сучасна бізнес-практика довела, що недостатньо просто поставити працівникам конкретне завдання і під суворим контролем домогтися їх виконання. Такий підхід виявляється дуже витратним і неефективним. І навпаки, грамотно побудована програма з підвищення мотивації персоналу дає змогу без істотних матеріальних витрат істотно збільшити продуктивність і ефективність праці співробітників компанії.
Сьогодні розроблено цілий комплекс програм матеріального і нематеріального стимулювання персоналу, які при комплексному використанні дають найбільшу віддачу.
Наприклад, співробітникам відділу продажів рекомендується регулярно проводити різні тренінги з підвищення професійної майстерності. Це дасть змогу уникнути ефекту емоційного спустошення. Це буде нематеріальним стимулюванням для ваших співробітників, а ось матеріальним засобом підвищення мотивації стане видача співробітникам, які закінчили навчальні тренінги, дипломів, що підтверджують проходження цих тренінгів. Такий нагородний диплом стане зримим, матеріальним втіленням кваліфікації та досвіду фахівця, який він зможе пред’явити, наприклад, своєму майбутньому роботодавцю. У дужках зауважимо, що плинність кадрів – це цілком звичайна практика, і будь-який ваш працівник рано чи пізно звільниться від вас.
Отримавши ж нагородний диплом про закінчення навчальних тренінгів, працівник почне більш упевнено почуватися, оскільки певна колекція таких нагородних дипломів істотно підвищує його шанси знайти іншу роботу, можливо, навіть і краще оплачувану.
Це не означатиме, що, прослухавши навчальний тренінг, ваш співробітник одразу “зазбирається” змінити своє нинішнє місце роботи. Ні, він, скоріше, він почне більш упевнено почуватися, підвищиться якість його роботи, підвищиться його власна самооцінка, що найпозитивнішим чином відіб’ється на якості його роботи.
Також хорошим засобом матеріального стимулювання працівників є привітання. Тут головне врахувати один тонкий момент. Дуже важливо, щоб привітання не перетворилося на якусь порожню формальність, оскільки в такому разі дана процедура не викликатиме в працівника жодних позитивних емоцій, а отже, не вона не зможе вплинути на збільшення ефективності роботи.
Тому до привітань працівників слід підходити максимально креативно. Для кожного співробітника привітання слід замовляти суворо індивідуально, тільки в цьому разі людина відчує, що її справді цінують, що про неї пам’ятають і піклуються, а тому постарається довести, що таке гарне ставлення з боку керівництва було виправданим…